Hallon byta abonnemang
Att byta abonnemang är idag väldigt enkelt hos Hallon, men det du behöver bestämma dig om du skall göra det inom Hallon eller byta till en annan operatör.
Bestämmer du dig för att ha kvar Hallon men vill byta abonnemang så kan du göra på följande vis:
- Logga in på mina sidor eller använd appen, där kan du byta abonnemang och ändringen går normalt igenom direkt.
- Tycker du det verkar svårt eller att du inte hittar funktionen så kan du kontakta kundtjänst hos Hallon och få hjälp med att byta abonnemang.
Om du vill byta till abonnemang hos en annan operatör
Då är det egentligen lika lätt bara att processen tar cirka 5 arbetsdagar, men du är aldrig utan telefon!
- Hitta en ny operatör t.ex. genom vår sida bästa operatörer.
- Välj ut ett abonnemang du vill byta till och välj att ditt nummer skall flyttas.
- Följ alla steg och fyll i dina uppgifter för att slutföra beställningen.
Inom några dagar får du ett simkort i brevlådan. Du har även fått ett datum när nummerflytten skall ske och på detta datumet så kommer ditt gamla simkort från Hallon att avslutas automatiskt och det nya börjar gälla med ditt mobilnummer, så du behöver faktiskt inte ens konktata Hallon för att säga upp ditt abonnemang utan det sker automatiskt när numret flyttas. Då flytten sker i samma sekund så innebär det att du aldrig är utan möjlighet att ringa så länge du byter till det nya simkortet direkt när bytet sker.